Met de toetsen van Leerling in beeld (uitgeverij Cito), de methodegebonden toetsen én eigen observaties kunnen wij de ontwikkeling van de leerlingen tijdens hun hele schoolcarrière volgen. Hierdoor is het mogelijk om tijdig te signaleren of de ontwikkeling van een kind afwijkt van de verwachtingen.  

Leerling in Beeld

Vanaf groep 3 worden tweemaal per jaar de niet-methodegebonden toetsen van Leerling in Beeld ingezet. Halverwege het schooljaar wordt de M-toets afgenomen, aan het eind van het schooljaar volgt de E-toets. Na het analyseren worden de resultaten binnen het team besproken. Om opbrengsten te verbeteren maken we waar nodig een plan van aanpak per groep, vakgebied, of op schoolniveau. Op deze manier werken we actief aan het verbeteren van ons onderwijs.  

Rapporten

Ouders ontvangen twee keer per jaar een rapportage over de vorderingen van hun kind. Een rapport bestaat uit twee onderdelen, namelijk het welbevinden van het kind en de resultaten voor de verschillende vakken.

Bij welbevinden geven zowel de leerkracht als het kind een score bij de volgende onderwepen: houden aan afspraken; zelfvertrouwen; samenwerking met anderen; zelfstandigheid; aardig zijn voor anderen; zelf oplossingen bedenken; werktempo; netheid in het werken; concentratie; probleem oplossen; kan goed doorzetten.

De methode toetsen en de resultaten van Leerling in Beeld worden met cijfers aangeduid.